2008/10/04

迷你債主的教訓

「差佬靠得住,豬毑都會上樹。」是電影中的古惑仔口頭蟬。雖然警務人員也有靠得住的,但這句話仍有建設性,有警醒作用,尤其是對行古惑的,可為他們消災解困。至於雷曼迷你債券的苦主,沒有古惑仔般幸運,有一句警世佳句來提醒他們。可知道,面對債券的高息,人的警覺性容易鬆懈。即將政府加強監管銷售方式,只會加添一大堆法律條款,或要求銷售人員考多幾個專家執照。對事情一點幫助也沒有,唯有靠一些民間智慧,但民間智慧明顯追不到廿一世紀的全球化,唯一一句可撐場的是「邊度有咁大隻夾毑隨街跳?」,但其阻嚇力不足,城市人少有機會見夾毑,我就想像不到究竟夾毑要到幾大,才算大隻。迷你債主的投訴,主要是他們信任銀行,顯示他們分不清banker和salesperson的分別,誤以為所有銀行職員,穿西裝的都是banker,而同樣穿西裝但不任職銀行界的是sales。所以sales游說他們買衫買鞋買樓買股票的,他們會還以一句:「sales佬,賣花讚花香啦你!」但對於banker,他們不會說半點惡言。banker就等於王冬勝,sales佬頂多做個施永青。我認為要提升民間智慧,應該將有關夾毑的更新為「邊度有咁大隻banker隨街跳?」真正banker係坐房。

12 則留言:

匿名 說...

風險呢D嘢好難冇
坐在房裏的 banker 有如何......
睇吓自己條命啦!

Unknown 說...

Actually, 施永青 is a good man, not a typical ppty salesman

匿名 說...

what's tricky is the a bit higher yield 4.2% which is not particulary high vs long term hkd bank deposit.

bank staff misled old people to believe Lehman "minibond" was similar to long term hkd bank deposit.

匿名 說...

我對施先生冇乜意見,還很喜歡看他的文章。

我唔知有冇理解錯,其實某個投資爆保,唔代表佢風險高,又或者銀行誤導。

如果有人同你佢你有六千萬分之一的機會,中六合彩,你買左真係中左,你洗唔洗多謝那個人呢? 應該唔洗,機會真係六千萬分之一,佢冇講大話,不過你中,回頭看,機會變成百分百。

金融海嘯一樣機會好低。

匿名 說...

「...介紹返喎...」呢句係sales口頭禪。

若無講呢句不一定就不是sales,但若果銀行職員有講過類似「有隻雷曼迷債介紹返喎,茶生...」咁呢個一定係sales。
阿信上

匿名 說...

「...介紹返喎...」係呀,有冇呢句,就要事主先知。

話時話,售貨員的「...介紹返喎...」口頭禪,應該經過千錘百鍊,證實係有效。點解消費者愛聽呢句?

匿名 說...

蔡sir日前話迷債比定存只係高出一、兩厘,班苦主並不算貪心,況且aaa級喎,所以值得同情。茶兄認為呢?

「介紹返喎」並不是消費者愛聽,只係sales們愛講,我作為消費者聽到就覺得好煩厭,唔知點解佢地咁愛講。
阿信上

匿名 說...

我好少做道德判斷,亦唔覺得損失係專用來懲罰貪心既人。

Lo On Nie 說...

oh my god,「真正banker係坐房」一句真係中正「暈精」。

其實市民對bank sales既態度會否等同對banker的態度,我抱有懷疑,始終稍有知覺既人應該都feel到bank sales係真係sell緊佢野。

至於所謂「苦主」,我覺得呢個詞語本身已經作左道德判斷,我只會話佢地係受雷債影響既人之一。否則,我地都係金融海嘯既苦主

匿名 說...

你說得對,好多詞語都有問題,例如「殺校」,可能只係「關閉學校」。

匿名 說...

我估計呢d詞唔係立亂用, 係經過計算的.

「苦主」感覺上係幾古代o既詞語, 唔用較為現代的受害人而用苦主, 因為苦字更加有感染力.

殺校亦一樣, 關閉就唔夠煽情, 殺先至能將被害感覺大大地放大.

阿信上

Lo On Nie 說...

阿信:

我想指出既就係,正因「苦主」二字有其感染力,所以受影響人士甘之如飴戴上這個荊棘狀的光環,所以報章與政客樂於起用此詞語作為描述以加強吸引力 / 說服力。

問題在於讀者或者觀眾唔覺唔覺,就會真係以為班友真係含辛茹苦,打從潛意識對佢地產生同情。

所以,我好反對電子傳媒濫用「苦主」二字。家下銀行又唔係祈福黨。