2009/05/31

股神

提起好作者,令我想起投資書經典When Genius Failed(直譯:當天才失敗)的作者Roger Lowenstein,這位前華爾街日報作者寫長期資本管理公司(Long-Term Capital Management)的盛衰,由長期資本管理的成功,以至瀕臨破產,到最後各大銀行同意挽救方案,一氣呵成,實事求是。因為欣賞Lowenstein的文筆,我再讀他較早期的Buffett: The Making of An American Capitalist(直譯:畢非特:一個美國資本家的誕生),同樣精彩,是股神的傅奇,這本書沒有發達秘笈,沒有阿諛奉承,只談人物、時代與故事,是云云畢非特書籍中的一口清泉。不少人理解他的投資法,是著重股東溢利,讀這本書,我發現他更著重資本回報率,即嚴防管理層好大喜功將資本投放在低回報的項目,好大喜功可以提高股東溢利,因為可以不斷投入資本去擴大公司規模和溢利,但不能提高資本回報率,因為資本回報率是以每元資本投效可以帶來多少溢利計算,錢,應洗得洗,應慳得慳。

2 則留言:

Lo On Nie 說...

想問好耐,凱哥你一個月平均睇幾多本書?一星期內放o係「閱讀」 (不計返工睇email proposal report等) 既時間又有幾多?

t.f. 說...

安尼,以上講既好多係之前睇落。我記性差,希望將好睇既書約略寫落黎。cold steel係新既。自己閱讀習慣,冇做統計,搭車、得閒就睇下咁。