2010/08/08

生命之水

十八世紀,即是三百年前,威士忌釀酒商多是走私罪犯,原因是當時蘇格蘭政府對威士忌業徵收重稅,令大部分交易走進黑市。以免被官吏發現,蒸酒運作都在夜間秘密進行,有威士忌在運輸途中,甚至被藏在官材裡,掩人耳目。這樣情況維持了一個世紀,至十九世紀才改變,政府降低稅率,威士忌工業迅速發展,當時的威士忌多是單一麥芽,即同—間酒廠以大麥釀造,各家酒廠旳出品有各自的風格特色。後來,有人發明了流水作業式大量生產的方法,成本銳減,但品質差劣,於是又有人想出,將不同酒廠以及以不同穀物釀造的威士忌混合起來,取長保短來提高品質,混合式威士忌就此誕生,由於價錢大眾化,加上粟米成份令味道較甜,混合式威士忌受到廣泛歡迎,這就是今日我們常見的威士忌,包括Johnnie Walker和芝華士。

不過,單一麥芽仍有捧場客,最為我們認識旳品牌是麥卡倫,你未必飲過它,也大概在報章上讀過有關拍賣行以天價售出它五十年陳的佳釀。在十九世紀,一位經驗豐富、擔任過麥卡倫及多家大酒廠主管的蘇格蘭人,創辦了Cragganmore,據說蒸酒用的器具是他親自設計的,釀造出來的酒,品評家認為味道複雜。前天,我有幸品嚐Cragganmore 12年陳,發現用複雜來形容太過中性,簡直是妙不可言。由上次飲Highland Park開始,我對威士忌產生興趣,上網找資料,讀評語,究竟是我的中年危機泛濫,抑或是懷舊駒使呢,我不知道。這種蘇格蘭人稱為「生命之水」的玩意,確為生活增添一份情趣。

15 則留言:

Jason Cheng 說...

很久沒見,我最近也愛上了Whisky, Macallen 12 yrs 真的很棒。上月去了台北半個月,外父拿了一支台灣出產的叫Kavalan Whiskey,也是Single malt,一試難忘,果味比較重,每晚一杯..真快活..Haha..之後再也不碰JW和JD了。

茶怪 說...

Jason,估不到你來這裡,祝你新婚愉快! 同外父有共同嚐好真係好,聽講台灣近年出品好得!我覺得Macallen 12果味都重,Kavalan更重? 咁就好有特色!

pomerol82 說...

你碌 Cragganmore 買左幾銀?行貨定DFS?

歡迎你加入敗家學會~ XDDD

如果你飲埋 Cognac 同 Armagnac,你會利解敗家的真正意義

茶怪 說...

pomerol82: $560,喺你介紹果間2字後面好多個零果間。敗家學會應該唔收會費,都冇得淨..

講到敗家我覺得呢d一支慢慢daap呢d,都唔及紅酒,果d Grand Cru Classe都係差不多價錢,一晚扯晒..我就唔捨得

pomerol82 說...

HK retail 價算平了~ 某些酒行買到七八舊水。海外低酒稅地區買三四百蚊

"講到敗家....都唔及紅酒" Exactly! 你睇我個網名 pomerol 就知我以前敗開 fine wine。見窮先飲威水,諗住 1 ltr Teacher's Highland Cream 飲成個月都係舊幾水,抵過飲啤酒。不過敗家仔就始終都係敗家仔,越飲越"貴",仲 take 埋 Cognac 同 Armagnac,就黎玩埋 so-called premium rum,艾~~~~~~~

近期又入左兩枝新野,真敗家。

Jason cheng 說...

謝謝你的祝福,我是你的Blog的常客呢,haha!
也祝你一家人生活愉快呢!!

過內人 說...

Macallan 12yrs. 唔知有無人覺得近年質素下滑了?我就覺得,因為我屋企有支舊,同新的比較就發現有分別。之前睇Financial Times 一段Macallan 訪問,主事者話近年唔夠供應,令我更相信。

Glenfiddich 18yrs 都可以,過關430。

最近兩支想入嘅貨就正正係Gragganmore / Highland Park,唔知你會推介邊支呢?

茶怪 說...

我個網誌看來聚集愈來愈多酒友。

過內人,Highland Park同 Cragganmore比較,我想,是一剛一柔。Highland Park的木桶味較特出,餘韻的煙燻也重,些少像雪卡。Cragganmore麥芽味濃,濃到我感到有點牛油味,餘韻較柔和。視乎你喜歡哪種感受,我個人較著重餘韻。

匿名 說...

Kavalan年初在blind tasting擊敗了四隻whiskey, 應該幾爽. 在下問過watson's cellar,暫時未有入貨.

茶怪 說...

哦; 原來就是這個;失敬失敬; jason 真有口福!

pomerol82 說...

HP18
http://pomerol82.blogspot.com/2008/10/blog-post_09.html

HP16
http://pomerol82.blogspot.com/2009/03/honey.html

HP12
http://pomerol82.blogspot.com/2009/09/blog-post_23.html

FreeDuty有新版HP21, $820,可惜係ABV40%

另外有Vintage 1994 16 years & 1998 12 years, 不過唔抵買。標準NAS抵飲D。

pomerol82 說...

打錯,唔係NAS

茶怪 說...

thank you, pomerol82!

匿名 說...

可唔可以話我知'2字後面好多個零果間'即係邊間,我都想去睇吓

茶怪 說...

你去問pomerol82,他最清楚。